Hallitus

Hallituksen jäseniä pyörii tallilla päivittäin ja ketä tahansa meistä voi tulla vetämään hihasta ja kertomaan ideansa tai kysymään seuran toiminnasta tai vaikka vaan vaihtamaan kuulumisia.

Hallitus 2023:

Marjo Juntunen (puheenjohtaja)

Titta Kotilainen

Meri Pulkkinen (varapuheenjohtaja)

Riikka Saukonoja (rahastonhoitaja)

Elina Kuusipuska

Tiia Mäntykoski

Maritta Peurajärvi-Pelander (jäsensihteeri)

Sanna Pohja

Hanna Laitinen

Esa Ylänne

Hallituksen jäsenten esittelyt alhaalla.

Seuran sähköposti: teampahkina@gmail.com

Jäsensihteeri: jasensihteeri.pahkina@gmail.com

Yhdistysrekisteritunnus: 220.432

Kotipaikka: Vantaa

Marre toimii hallituksen puheenjohtajana ja kuuluu tallin aktiivikävijöihin. Marre on pyörinyt talleilla lapsesta asti tekemässä pikkuhommia mutta ratsastuksen hän aloitti kunnolla vasta täysi-ikäisenä. Marrella on ollut Pähkinäntytön tilalla tunneilta eläköitynyt Nöpö herra, joka jaksoi vielä opettaa kouluratsastajaa esteille. Marren lempihevonen on Nova.
Titta on iloinen hevosharrastaja, jollainen pitäisi joka tallilta löytyä! Titta on aina hyvällä tuulella ja ottaa hevoset hevosina. Titta on ilmiömäinen kuumuvien hevosten kanssa, jotka hänen kanssaan rentoutuvat niin, että korvat lerpattavat. Hitaatkin hevoset myös lerpattavat korviaan, koska on niin iisiä. Titan saattaa löytää tallin ympäristöstä myös sienimetsältä. Titan lempihevosia ovat Frontsu, Selma ja Turbo-Urho.
Meri on hallituksen varapuheenjohtaja. Meri on siirtynyt Pähkinäntytön tilalle oman hevosen jälkeen; Vunun kanssa Meri ehtikin kokea paljon. Meriä eivät mitkään tilanteet kauhistuta ja Meri nähdäänkin usein junnuhevosten selässä – aina hymy huulilla. Merillä ei mene sormi suuhun missään tilanteessa. Merin äiti Tarja on aivan korvaamaton apuri kisareissuilla. Merin lempihevosia ovat jättiläinen Gille ja Gillen isäpappa Nova.
Riikka on hallituksen kirstunvartija, joka on oudolla tavalla kiintynyt seuran talousasioiden hoitamiseen. Riikka jaksaa säässä kuin säässä ruokkia ja hoitaa hevosia; Riikka on aiemmin ammatikseen ollutkin hevostenhoitaja ja hoitanut Suomen menestyneimpiä kouluhevosia. Ratsastajana Riikka on vannoutunut koulutuuppari, vaikka esteisiinkin hän on hairahtanut heikkona hetkenään. Riikka kuuluu Hämis-fanklubiin ja onkin saavuttanut Hämiksen kanssa menestystä 1-tason koulukisoissa.
Elina on harrastelija huoleton. Elinaa ei ratsastukselliset vastoinkäymiset haittaa, vaan pääasia on, että hauskaa ja tallillahan aina on. Elina myös aina kannustaa muita. Elina on seuran mastermind eli seuraa ei olisi perustettu ilman Elinaa, joka saa aikaiseksi eikä turhaan aikaile! Elinan on kokenut paljon tallin jo edesmenneen hevosen, pappa Been eli Bronksaksen kanssa ja Bronksilla onkin ikuisesti paikka Elinan sydämessä.
Tiia on Pähkinäntytön tilan omistaja ja siten seuran mahdollistaja. Tiian ratsastuskoulutoiminta on alkanut parista omasta kilpahevosesta ja nyt omalla pihalla on jo aika monta hevosta, joista viisi on omia kasvatteja. Karsinoita onkin tallille talkoovoimin tehty vähän väliä lisää... Tallin nimi tulee paikan nimestä (Pähkinäntyttö) ja seuran nimi tietenkin juonnettu siitä. Tiia mahdollistaa seuralle puitteet toimia ja vie ahkerasti seuralaisia kisoihin, vaikka omakin kisaura on edelleen käynnissä. Tiian päälaji on kenttäratsastus, mutta häntä näkee myös este- ja kouluradoilla.
Manta on seuran jäsensihteeri, hänet löydät tallilta useampana iltana viikossa. Manta on aloittanut ratsastuksen vasta aikuisena ja onkin sitten saman tien lähtenyt hevosharrastukseen ns. syvään päähän. Manta on kouluttautunut hevostenhoitajaksi ja hevoshierojaksi. Tallin hevoset rakastavatkin Mantaa huulet lerppuen. Mantan lempihevosia ovat Frontsu, Daisy ja Eppu.
Sanna on hallituksen junnuin, vaikka hänkin on jo ehtinyt aikuisikään ja pääsee jo tallille itsensä kuskaamana. Sanna on ahkera – kaikessa. Sanna on ollut jo pitkään tallin aktiivi, aina valmiina auttamaan ja pitkäaikainen korvaamaton kisahoitaja Tiialle. Sanna osti oman hevosen syksyllä 2021 ja siirtyi toiselle tallille valmentautumaan mutta edelleen seuran menossa ahkerasti mukana. Sanna vastaa seuran viestinnästä facebookissa ja instagramissa. Sannalla on aina ollut ilmiömäinen suhde Frontsuun, joka on hyvin herkkä hevonen.
Kuva tulossa
Hanna on hallituksen tuorein lisäys. Hanna on tallin aktiivikävijä joka on mukana sekä esteillä, koulussa kuin maastoesteilläkin. Hannan löydät melko varmasti jokaisista tallin ja seuran kilpailuista sekä osallistumasta että talkoilemasta. Hanna viihtyy jokaisen tallin hevosen selässä, jos joku pitää nostaa esiin niin Hämis saa pisteet tässä kohtaa.